CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Sunday, August 2, 2009

Salah sape????

motosikal adalah 1 bende yang mempunyai 2 tayar (kengkadang ada yang ada 3 tayar, n tiap2 malam ada motosikal tinggal 1 tayar sambil membuat gaya perasan superman), 1 handle dan beberapa aksesori wajib ada mengikut spesifikasi JPJ.

Kambing pula merupakan satu spesis binatang yang mempunyai 4 kaki, tanduk dan bulu. Ramai org membela kambing sebagai salah satu punca pendapatan tetapi ada juga kambing yang dibiarkan berkeliaran di tepi jalan.



Aku ada sorang kawan yang mempunyai tahap fobia yang amat tinggi kepada kambing. Dia sering membawa motorsikal dan sering lalu di tepi jalan yang mempunyai kambing2 yang berkeliaran. Dia sudah beberapa kali mengalami tekanan perasaan terhadap kambing. Mana tak nye, dia kata dia bawak moto pada kelajuan 70km/j. Bile je terpandang kambing2 tepi jalan, dia mengurangkan tahap kelajuan kepada 40km/j kerana dia risau akan mengalami kemalangan sekiranya kambing2 itu tiba2 melintas jalan. Bagus dah tindakan dia tu. Tp masalahnye bile dia perlahankan motosikalnya, x nak plak kambing2 tu melintas jadi dia terus menambah tahap kelajuan dan dengan tiba2 kambing2 tu pun tiba2 mengejar dan menerpa ke arah dia yang tengah kelajuan. hasilnye adalah dia nyaris2 mengalami kemalangan. Semenjak sering mengalami peristiwa yang sama setiapkali berjumpa dengan kambing2 tu, dia adalah sangat fobia sampaikan kalo dalam kete pun dia sentiasa berhati-hati.



Moral of the story- Berhati-hati di Jalan Raya (^_^)

4 comments:

@LiYaNNuaR said...

kamben itu sgt comel... hehehe

Syawal07 said...

kesimpulan: Kambing tetap kambing, dia tak bleh naik motor....

jasrina rahim said...

woit!! sape bela kambeng tak reti nak simpan dgm kandang huh??

sayang said...

@liya- ya.. sgt comel sbb tu pic dia terpilih utk menghiasi blogku. wakaka

syawal07- tp tn punye kambing boleh bawak moto

jas- kambing tu lari dari kandang (^_^)