CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Saturday, November 8, 2008

bila???

lpas dari tarikh yang amat bermakna utk sis aku..
kitorg dah x penah dgr "soalan" tu dari ayah aku...
cuma kakak aku yg sulung tu je yg selalu dpt Q tu...
sbb mmg dah patut dia sedar...
tp...
tba2 2 mlm lepas...
buat sekian lamanya...
aku tba2 terdengar lagi Q tu...
patutkah aku sedih?...
atau..
aku harus senyum jek...
atau taici Q tu kat org lain...
atau pulangkan soalan tu kat org yang bertanya?...
"kak meni (panggilan kakak aku kat umah) dah sudah... Aju bile lg?"....
automatik la aku tala smula soalan tu kat abah...
"abah bile lagi?.. ke abah dulu kot... hehehehe (dgn senyum lebar selebar2nya)..."
automatik la jugak aku dapat ceramah n penjelasan yg amatlah panjang lebarnye...
ayahanda tersayang telah mengeluarkan smula soalan pasal kawin...
aku n adik beradik aku yg blm kawin amatlah alergik dpt Q psl tuh...
kitorg akan menciluk mengelak dari mnjawab soalan tuh..
sape lah yg x nak kawin???....
smua kita nak kawin kan..
sbb perkahwinan tu INDAH...
tp..
kalo jodoh x smpi lg...
nak wat camne..
tmbh2 aku ni pmpuan...
bknnye blh paksa kwn2 aku masuk meminang aku...
diorg pun ada komitmen masing2...
lagipun aku rasa x de sape2 pun bagi komitmen kat aku supaya jadi surirumah dia...
so aku pun x dpt jwb gak Q abah tu....
ni lah aku share ckit weeding kakak aku yg atas aku...

ni aku.. kakak aku.. adik aku... pic lain nnt aku upload...

4 comments:

misz eyeliner said...

ermmm.. dh bosan dgn soalan itu...

sayang said...

wat can i do?... best answer is "silent n smile" je la...

yusof said...

takkan x de calon lagi..

sayang said...

yusof.. mmg x de calon lg.. nak wat camne.. ignore je la bile dpt soalan tu..