CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday, December 16, 2008

x rugi la

korang penah dengar x ada org kata rugi menabung dlm Amanah Saham mcm
ASN @ ASB @ ASW?
Seumur hidup aku menabung
(walaupun aku wat loan ASB - Maybank, potong bulan2 selama beberapa thn = tetap menabung namanya sbb aku akan ada duit sebanyak yg aku loan tu
lpas abis utang dgn Maybank),
aku x penah dgr org kata rugi tp tba2 semalam..
ada sorg awek yg tiba2 tegur aku n kak jam masa cuci kete kat shell TTDI
dekat Subang Airbase kata rugi wat camni.
Huh... rupe2nye dia nak introduce 1 bende psl sewa beli kete ni lah yg dah tentu2
kitorg dah lama bergiat aktif.
tp kitorg layan je awek tu sbb nak tau knowledge dia setinggi mana
tp bile aku tanya..
"u ni dah keje ke? " (sbb dia pakai Toyota Vios tp aku x tanya lak kete dia ke
@ pun pakcik dia)...
"i blm keje lg" (smbil tersengih2)...
terus aku set mental...
(patut la ko kata masuk ASB tuh rugi walaupun aku rasa sekarang budak2 sekolah pun tau Amanah Saham sesuatu yang mengntungkan untuk masa panjang)...
k la, biar la aku story ckit pasal loan ASB - Maybank ni..
mana la tau kalo2 ada yg x tau lg n kalo korg berminat blh la g kat Maybank tanya pasal ni. Storynyer...
korg wat loan dengan Maybank n bank akan masukkan duit tu dlm ASB,
so tiap2 bulan korg kne byr la ckit2 utang dgn maybank tu n ckup je setahun,
korg akan dpat dividen lah.
bile dah abis utang dgn bank,
korg akan dapat la duit tu. ni kiranya contoh la....
korang loan RM10,000 n bank akan masukkan duit tu dlm ASB.
korg byr bulan2 sebanyak RM76 kat bank n bile kira dividen contohnye 8% drpd 10,000 tu bkn ke Rm800.
byk tu.
sape nak bg byk tuh....
need more info?
kunjungilah cawangan Maybank yg berhampiran dengan anda...
ianya sgt menguntungkan...

4 comments:

misz eyeliner said...

ahahaha.. funny la awek tuh kan?

sayang said...

yah.. pecah perut kite gelakkan awek tuh lepas dia blah..

@tune® said...

kasihan...
ilmu xcukup dlam tuh

sayang said...

iye cik tune.. ilmu x ckup dlm... lg mau sembg.. hehe