CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Friday, October 17, 2008

percayalah...

sblm aku teruskan... aku nak minta izin siarkan petikan dari 1 akhbar.. petikan ni pun sbnrnye kiriman sesorg yg cuma mahu dikenali sbg acw426... aku cuma nak jadikan ianya sbg 1 pedoman, panduan dan iktibar wat manusia yg masih lg berperasaan... just read it k...
KEBESARAN KASIH SAYANG TUHAN
Saya bukanlah pandai berkata2, tetapi sekadar ingin berkongsi sedikit kata2 daripada seorg pakar motivasi (DR HM Tuah Iskandar) yg sy rasakan ianya amat sesuai utk kita jadikan pnduan agar hati yg terluka bisa terubat kala kesedihan melanda jiwa.
"Wahai hati yg sdg merindu, apabila kita mncintai seseorg sbnrnya kita tlh pun merelakn hati utk dilukai, apabila kita tlh menyayangi seseorg sesungguhnya kita tlh mmbenarkn diri utk dibenci. Apabila kita terlalu merindui seseorg, kita tlh pun bersedia utk dilupakan meskipun amat trseksa tp itulah hakikat hdup, pengajaran yg perlu dirasai bile cinta tak brbalas.
Ada msnya kita tak perlu lg menoleh ke blkg andainya sejarah silam hanya melukakan kati namun ada ketikanya kita perlu mengingati biarpun terasa pedih kerana ada seseorg yg brmakna pnh menghiasi pengalamn hdup yg pnh kita lalui. Ada msnya kita trpksa lpskn peluang yg lalu d dpn mata, ada waktunya kita trpksa lpskn sesuatu yg tak mgkin kita miliki, krn slalunya hakikat hdup tak akn sm dgn kbtulan yg kdg kala tak disgka.
Kdgkala apa yg kita inginkn tak akn sm dgn apa yg kita hrpkn, adakalanya apa yg kita hrpkn tak akn sm dgn apa yg kita impikn krn impian hanyalah ilusi, hrpn hanyalah kemahuan yg cuba kita gapai, sdgkn sgalanya blm tntu utk dijadikn realiti.
Kasih syg bkn hanya skadar ucapan, bkn skadar memiliki tp ia adalah sesuatu yg mmberi kita nilai utk terus hdup, mmberi kita kekuatan dan makna sebuah perhubungan."
Sesungguhnya apabila Allah memakbulkn doamu, maka Allah syg pdmu, apabila Allah melewatkn apa yg dihajati maka Allah sdg menguji dirimu, apabila Allah tidak memakbulkn doamu maka Allah sbnrnya tlh menentukn sesuatu yg terbaik utk dirimu, oleh itu jgn sesekali dirimu berburuk sgka trhdp Allah krn kasih syg Allah mendahului kemurkaan-Nya...

0 comments: